Ruissalon luontopolut & matkustus Lähi-Itään & NUTS KK 83 km vahvistuu

21.10.2017

Viime viikolla kertyi sen verran kilometrejä polkupyörällä, että pidin maanantaina ja tiistaina täyslevon. Oikean puoleinen polveni on ollut kipeä pyöräillessä, mutta juostessa kipua ei tunnu.


Keskiviikkona kävin juoksemassa Ruissalon luontopolun läpi. En ollut aikaisemmin käynyt siellä. Matkaa polulla sekä siirtymisissä kertyi yhteensä 38 kilometriä ja aikaa vajaat 5 tuntia. Jonkin verran aikaa kului lyhyisiin taukoihin sekä kartan lukemiseen. Tulen varmasti harjoittelemaan noilla poluilla jatkossa usein. Lenkit tulevat muuttumaan ripeämmiksi sitten kun opin reitit ulkoa. 

Polku muodostui pääosin kallioista, juurakoista ja mäntykankaasta.
Polku muodostui pääosin kallioista, juurakoista ja mäntykankaasta.
Saavuttuani asfaltilta polulle, vaihdoin jalkoihini On Cloudien tilalle uudet Hoka One One Speedgoat 2 maastojuoksukengät. Kummastakin kenkämallista on jossain vaiheessa tulossa arvostelu tähän blogiin.
Saavuttuani asfaltilta polulle, vaihdoin jalkoihini On Cloudien tilalle uudet Hoka One One Speedgoat 2 maastojuoksukengät. Kummastakin kenkämallista on jossain vaiheessa tulossa arvostelu tähän blogiin.

Loppuviikosta matkustin Lähi-Itään ja kyseinen matka sekoittikin melkoisesti harjoituksiani. Reissupäivät olivat vahvasti kävelypainotteisia. Sunnuntaina pääsin kuitenkin jo juoksemaan aamulenkin pienen Abu Ghoshin kylän läpi melkoisissa korkeuseroissa. Matkalla tuli myös kuvattua paljon paikallisia vegaanisia ruokia. Paljon vaikutteita löytyi myös omaan keittiöön. Reissukuvat löytyy Instagramista

Kestosuosikki: kolme pita-falafelia
Kestosuosikki: kolme pita-falafelia
Aamiainen
Aamiainen

Olen ilmoittanut kilpailusivullani, että osallistun ensi vuonna NUTS Karhunkierroksen 83 km matkalle. Nyt se on virallista! Tiistaina sain vahvistuksen asiasta. Kyseessä on siis Northern Ultra Trail Servicen järjestämä 83 kilometrin maasto-ultrajuoksu.

NUTS Karhunkierroksesta tulee elämäni ensimmäinen ultrajuoksukilpailu. Harjoituksen luonne tulee muuttumaan. Valmistautumisessa pitää alkaa ottaa huomioon ihan uusia asioita. Henkisen lujuuden harjoittaminen ja suorituksen aikana syöminen tulevat välttämättömäksi. Tulen tekemään useiden tuntien mittaisia päänkovetustreenejä mahdollisimman hirveässä kelissä ja maastossa. Tulen myös testaamaan mitkä ruoat eivät tule heti ylös kesken suorituksen.