Karhu tiesi totuuden

03.06.2022

Olenko kohta enää ultrajuoksija? Jos jatkan, niin millä hinnalla? Missä menee raja? Näitä kysymyksiä paljastin pohtineeni NUTS Karhunkierroksen 166 kilometrin varrella. Suurin koskaan kuvittelemani tavoite täyttyi maalissa ja tulevaisuus sen jälkeen näytti tyhjältä. Minulla oli kriisi.

Juoksun lopettaminenkin oli käynyt mielessä. Kisatukkaa hakiessani pohdin tätä ääneen. Yllätyin reaktiota: "Hahhah! Niin varmaan!" Jopa parturini Maria tunsi minut tässä asiassa paremmin kuin minä itse. Taidan olla aika addiktoitunut.

Hyvin pian maalin jälkeen, kuten arvata saattaa, aloin nähdä edessäni taas uusia mahdollisuuksia ja tavoitteita. Kaikki alkoi oikeastaan jo lähtöalueella, jossa juoksuseuramme Tiina vinkkasi minulle: "Petteri katso, sun pitää hankkia tuollainen liivi". Hän osoitti ryhmää atleetteja, jotka kantoivat ylpeydellä mustaa "FINISHER" liiviä. Trailrunning.fi luonnehtii liivejä seuraavin sanoin: "Kyseiset vaatekappaleet ovat erittäin harvinaisia ja herättävät Suomen polkujuoksupiireissä suurta kunnioitusta." Liivi jaetaan vain niille, jotka ovat läpäisseet hyväksytysti UTTF:n, eli Ultra Trail Tour Finlandin. Se koostuu kolmesta Suomen suurimmasta polku-ultrasta: NUTS Karhunkierros 166km, NUTS Ylläs Pallas 160km ja Vaarojen Ultra 130km.

Missä siis menee raja? Ei ainakaan tässä. Ilmoittauduin NUTS Ylläs Pallas 160km polkujuoksukisaan. Olen nyt virallisesti matkalla kohti Ultra Trail Tour Finlandin läpäisyä.

Vastaa, oi Karhu, koska tiedät vastauksen.

Mä tarviin sellaisen, et saisin lajitoverien siunauksen.

Vastaa, oi Karhu, koska tiedät vastauksen.

Mikset vastais, koska mä tiedän et sä tiedät totuuden!

- Jontti & Shaka: Karhu Tietää Totuuden

Kuva: Samuli Tiainen
Kuva: Samuli Tiainen
© Petteri Veijonen | Kaikki oikeudet pidätetään
Luotu Webnodella
Luo kotisivut ilmaiseksi! Tämä verkkosivu on luotu Webnodella. Luo oma verkkosivusi ilmaiseksi tänään! Aloita